HET VERHAAL VAN BAKKERIJ HAMERSMA

Bakkerij Hamersma uit het dorpje Grootegast is gegroeid naar een online omzet van gemiddeld € 3.000,- per maand en de online omzet neemt jaarlijks toe. De verhouding afhaal/bezorgen is ongeveer 60/40.

Webshop: hamersma.broodbesteld.nl

HET VERHAAL VAN IN DEN SOETEN INVAL

In den Soeten Inval uit Goes groeit maand op maand in online omzet en gaat richting € 4.000,- per maand. De verhouding afhalen/bezorgen is 88/12. 

Webshop: densoeteninval.broodbesteld.nl

HET VERHAAL VAN ECHTE BAKKER GROOT KOERKAMP

De webshop van Echte Bakker Groot Koerkamp uit Genemuiden is gekoppeld aan de webshops van andere versondernemers en wordt sinds februari 2021 onder de aandacht gebracht via www.dorpsplein-genemuiden.nl. De online omzet groeit maandelijks en is momenteel zo’n € 5.000,- per maand. De verhouding afhalen/bezorgen is 80/20. 

Webshop: grootkoerkamp.dorpsplein-genemuiden.nl

HET VERHAAL VAN SLAGERIJ SNEL

Slagerij Snel uit het dorpje Limmen is in samenwerking met Shopforce gegroeid naar een online omzet van gemiddeld € 10.000,- per maand en de online omzet neemt jaarlijks toe. De verhouding afhaal/bezorgen is ongeveer 50/50. 

Samen met de slagerij wordt er met succes werk gemaakt om bestaande klanten loyaler te maken en nieuwe klanten te verwelkomen.

Shopforce houdt de webshop actueel en ontzorgt Slagerij Snel hiermee, zodat de slagerij kan doen waar zij goed in zijn. Shopforce verzorgt daarnaast mailings naar klanten die eerder online besteld hebben.

Rond de feestdagen helpt Shopforce om alle processen op rolletjes te laten lopen met behulp van productielijsten en eigen bestelnummers. Hiermee bespaart Slagerij Snel veel tijd en geld.

Webshop: snel.vleesbesteld.nl

HET VERHAAL VAN SLAGERIJ DICK BRUINTJES

Naast een eigen webshop resulteerde de webshop op www.dorpsplein-zwartsluis.nl in een extra online omzet van ruim € 30.000,- in 2020. Slagerij Bruintjes profiteert van veel nieuwe klanten die via de webshop De Groentemannen direct producten uit de webshop van Slagerij Bruintjes mee bestellen. 

Webshop: bruintjes.dorpsplein-zwartsluis.nl

HET VERHAAL VAN BANKETBAKKERIJ ROY EKKELENKAMP

Een ander mooi voorbeeld voor het Digitale Dorpsplein® concept is Banketbakker Roy Ekkelenkamp. Vergeleken met de tijd dat deze banketbakker een single webshop had is de online omzet 1000% gegroeid. Mede door de verkoop van het assortiment via www.dorpsplein-zwartsluis.nl en de online marketingcommunicatie daaromtrent, dat ook tot extra winkelbezoek leidt, kan Roy investeren in vernieuwing van de winkel en opent hij een chocolaterie. 

Webshop: ekkelenkamp.dorpsplein-zwartsluis.nl

HET VERHAAL VAN DE GROENTEMANNEN

De Groentemannen fungeren namens de verswinkels als bezorgpartij bij gecombineerde bestellingen. De online omzet is bij De Groentemannen 3300% gestegen sinds de webshop actief is op www.dorpsplein-zwartsluis.nl en via Facebook en Instagram consequent onder de aandacht wordt gebracht. 

Webshop: degroentemannen.dorpsplein-zwartsluis.nl