Wereldhave introduceert twee unieke last mile bezorgdiensten voor een geweldige klantervaring.

Schermafbeelding 2020-09-07 om 10.16.24Wereldhave heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Parcls voor de Nederlandse
portefeuille. De samenwerking betreft een bezorg-, ophaal- en retourservice voor alle
pakketbezorgdiensten op één plek. ‘Connect’ is de tweede nieuwe service die wordt geïntroduceerd,
in samenwerking met Shopforce. Met Connect kunnen klanten hun lokale boodschappen
gemakkelijk vooraf bestellen op één online platform en ervoor kiezen om deze ofwel op een geschikt
tijdstip af te halen in de centra of om de bestelling op een duurzame manier thuis te laten bezorgen.

Katja Stello, hoofd Marketing & Customer Experience: “Deze introducties markeren een belangrijke
mijlpaal in de ontwikkeling van de dienstverlening via onze centra. Het op deze manier aanbieden
van last mile delivery vanuit onze centra, levert meer gemak voor onze bezoekers en meer footfall en
cross-sell mogelijkheden voor onze huurders. Bovendien draagt het bij aan onze belofte om bij te
dragen aan een duurzamere supply chain en onze CO2-uitstoot continu te verminderen. Dit zijn twee van de vele concepten en diensten die we de komende tijd zullen introduceren in lijn met
onze nieuwe strategie op weg naar Full Service Centers die bijdragen aan een beter dagelijks leven.”

Parcls combineert de diensten van de vele pakketaanbieders in de continu groeiende pakketmarkt
en biedt een oplossing richting klanten voor het afhandelen van pakketten. Klanten kunnen
bestellingen van alle online winkels ophalen en retourneren op één locatie, ongeacht de
pakketdienst. Dit is de eerste Parcls locatie gevestigd buiten Amsterdam en zal worden toegevoegd
aan Wereldhave’s serviceconcept ‘The Point’ die in november opent in Cityplaza, Nieuwegein. The
Point is een bewezen concept in Wereldhave’s Belgische portefeuille.

Connect draagt bij aan de omzet van huurders door middel van een extra verkoopkanaal.
Tegelijkertijd bedient het bezoekers die op zoek zijn naar manieren om verse en gezonde maaltijden
te bereiden zonder al te veel tijd te besteden aan boodschappen en die hun lokale winkels willen
steunen. Het digitale platform wordt als eerste gelanceerd op Presikhaaf (Arnhem) en Koningshoek
(Maassluis). In lijn met onze MVO-strategie ‘A better tomorrow’ worden leveringen gedaan met de
Groene Rijders, een lokale emissievrije bezorgdienst.

Over Shopforce™
Shopforce™ is een flexibel en schaalbaar lokaal e-commerce platform om het aanbod van kleine
plaatselijke aanbieders te digitaliseren, clusteren en verbinden. Samen met de stichting Digitale
Dorpspleinen is Shopforce™ op missie om de leefbaarheid, duurzaamheid, circulariteit en
inclusiviteit in lokale samenlevingen te bevorderen door online en offline bij elkaar te helpen
brengen en door vraag en aanbod lokaal (opnieuw) te verbinden. Elke euro die terugkeert in de
lokale economie en daar langer blijft circuleren, is van positieve maatschappelijke betekenis.

Voor het volledige persbericht: https://www.wereldhave.com/siteassets/coporate-press–updates/2020/pr-wereldhave-introduces-two-unique-last-mile-delivery-services.pdf

Category:
Nieuws