snelSlagerij Snel uit Limmen was de afgelopen decemberperiode één van de meest succesvolle slagers op ons platform. Meer dan 30% van de bestellingen kwam binnen via de online-winkel, waaronder ook bestellingen van nieuwe klanten die nooit eerder in de winkel waren geweest. We spreken met Josien de Boer, die samen met haar man John de Boer Slagerij Snel runt en vragen haar hoe zij tegen dit succes aankijkt.

Wat doet Slagerij Snel om de online-winkel te promoten?
RTRJ5196 (2)
Josien vertelt enthousiast: “We zien de online-winkel inmiddels als een logisch verlengstuk van onze fysieke winkel. We beginnen op tijd met de voorbereiding, zodat Shopforce de inhoud van de kerstbestellijst tijdig in onze online-winkel heeft staan. Vervolgens is op de kerstbestellijst duidelijk zichtbaar dat de consument ook online kan bestellen. We merken dat steeds meer consumenten hier gebruik van maken. Tevens plaatsen we een grote advertentie in het lokale krantje met een duidelijke vermelding dat klanten ook online kunnen bestellen. Als klanten bellen, vertellen we ook dat ze eenvoudig kunnen bestellen via de webshop, want dat verkleint de kans op communicatiefouten flink. En niet onbelangrijk, we informeren ons personeel dat ze bij het uitreiken van de kerstbestellijst enthousiast vertellen over de mogelijkheid om online te bestellen. Uiteraard is de online-winkel ook via onze website makkelijk te vinden. Ten opzichte van 2017 is door de genoemde acties het aantal online bestellingen met 280% gegroeid.“

 

Wat is jullie belang om de online-winkel zo te promoten?
Josien: “Ten eerste is het een service die consumenten verwachten. Het levert nieuwe klanten op die we nooit in de winkel zagen. Ten tweede schelen online bestellingen ons een hoop tijd en gedoe. De klant bestelt heel gemakkelijk vanuit huis en wij zorgen ervoor dat het op tijd klaar staat. Rond de kerstperiode gebruiken we garderobenummers in de winkel. Dit hebben we ook in de webshop toegepast. Klanten ontvangen in de bestelbevestiging het garderobenummer per e-mail. Ideaal.”

Wat zou je andere slagers in Nederland willen adviseren?
Josien: “Maak gebruik van de uitgebreide digitale dienstverlening van Shopforce dat helemaal is toegesneden op de praktijk van versspecialisten. Zelfs garderobenummers worden ondersteund en dat scheelt veel tijd en gedoe. De gratis app, zodat we altijd en overal via mobiel op de hoogte zijn van binnenkomende bestellingen is ook erg handig en leuk. Angst voor het onbekende is in elk geval geen reden om niet aan te haken, Shopforce ontzorgt je volledig.

Het belangrijkste is echter om je voor drukke periodes goed en tijdig voor te bereiden, zodat je daarna via alle kanalen de online-winkel kan promoten. Het is gewoon leuk om bestellingen online binnen te zien komen en fijn om gemakkelijker te kunnen werken in zo’n drukke periode.

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
Josien: “We gaan de online winkel verder uitbreiden omdat nu wel duidelijk is dat die behoefte er is. Barbecue en gourmet staan er nu standaard in, en tijdens kerst onze kerstproducten, maar we willen de online-winkel dit jaar flink gaan uitbreiden. Tevens gaan we ons inzetten voor een digitaal dorpsplein in Limmen, zodat we consumenten een compleet lokaal aanbod en nog meer gemak en service kunnen bieden. Hoe meer (digitaal) verkeer naar de winkels in Limmen hoe beter, aldus Josien.”

Category:
Nieuws