FSIN: Speciaalzaken doen het slechter dan andere verkopers van boodschappen

Volgens FSIN leven consumenten steeds meer alleen en kiezen vaker voor ‘snel en gemakkelijk’. Het instituut voorziet ook in de komende jaren een verdere groei en verwacht dat het model van de ‘klassieke supermarkt’ onder druk kan gaan staan. Hetzelfde geldt voor de speciaalzaak, zoals de slager of de bakker. Afgelopen jaar groeide de omzet in die hoek met slechts 0,3% tot € 5,8 miljard.

Lees hier het hele artikel dat vandaag in het Financiële Dagblad staat en kom vandaag nog in actie om een Digitaal Dorpsplein (lokale marktplaats) te starten en collectief met andere speciaalzaken (digitaal) samen te werken en collectief lokale partnerschappen aan te gaan met lokale bezorger(s) en (digitale) marketingspecialisten.

Afgelopen jaar is het aantal online bestellingen bij speciaalzaken die gebruik maken van het Shopforce platform met maar liefst 157% gegroeid.

Category:
Nieuws